شاتل هوایی در سیاره منظومه شمسی

شاتل هوایی در سیاره منظومه شمسی

شاتل هوایی در سیاره منظومه شمسی

شاتل هوایی در سیاره منظومه شمسی

شاتل هوایی در سیاره منظومه شمسی

تیک بان یک سایت معتبر خرید اینترنتی بلیط هواپیما می باشد که می توانید به صورت آنلاین و اینترنتی و با گارانتی معتبر بلیط هواپیمای خودتان را تهیه کنید. آیا می خواهد مسافرت بروید؟ اگر بلیط هواپیما [Airline tickets] می خواهید تیکبان یکی از اولین های فروش و رزرو بلیط های انواع کلاس های هواپیما می باشد . یادتان باشد تیک بان همیشه مشتری مداری را به عنوان شاخص فعالیت خود در نظر گرفته است و هر روز می کوشد که رضایت خاطر مشتریان را جلب کند.

  • ۰
  • ۰

پر بازدید‌ترین شهر روسیه می باشد که میزبان گردشگران بسیاری است که با خرید بلیط هواپیما سفری به این شهر داشته‌اند. با سبک معماری بناها، تاریخ و فرهنگ غنی خود گردشگران را وسوسه می‌کند تا با خرید بلیط هواپیما سفری به این شهر زیبا داشته باشند. اما گذشته از تمام زیبایی‌های این شهر، حقایق جالبی در دل خود پنهان کرده است که شاید دوست داشته باشید قبل از خرید بلیط هواپیما از آن‌ها آگاهی داشته باشید. با ما همراه شوید تا با این حقایق جالب در مورد این شهر رویایی آشنا شویم.

1- سنت پترزبورگ امروز، لنینگراد گذشته

سنت پترزبورگ شهری است که با تاریخ غنی خود گردشگران را وادار به خرید بلیط هواپیما ارزان می‌کند. نام گذاری این شهر نیز تاریخچه جالب خود را دارد که دانستنش خالی از لطف نیست. به دستور تزار پیتر اول ساخته شد، بسیاری معتقدند که وی این نام را به افتخار خود سنت پترزبورگ نامیده اما در حقیقت نام شهر برگرفته از قدیس حامی تزار، سنت پیتر است. پس از جنگ جهانی اول و فراگیر شدن موج احساسات ضد آلمانی، از آنجا که بسیار شبیه نام‌های آلمانی بود، نام شهر به پتروگراد تغییر یافت. پس از انقلاب سوسیالیستی، شهر به افتخار کمونیست انقلابی، ولادیمیر لنین، لنینگراد نام گرفت. پس از فرو پاشی اتحاد جماهیر شوروی، مجدداً نام اولیه شهر، سنت پترزبورگ، بر آن نهاده شد. در محاوره نیز شهر را فقط با نام پیتر صدا می‌زنند.


سنت پترزبورگ، زادگاه پوتین

شاید برایتان جالب باشد بدانید که با خرید بلیط هواپیما سفر به شهر رئیس‌جمهور روسیه خواهید داشت. ولادیمیر پوتین در سال 1952 در لنینگراد زاده شد، در آپارتمان‌های اشتراکی بزرگ شد، در مدارس محلی درس خواند و با مدرک حقوق از دانشگاه دولتی لنینگرادفارغ‌التحصیل شد. وی جزو شهروندان افتخاری به شمار می‌رود، عنوانی که در سال به بیش از دو نفر داده نمی‌شود.

سنت پترزبورگ، پایتخت رویایی

با خرید بلیط هواپیما ایران ایر در واقع به پایتخت قدیمی روسیه سفر خواهید کرد. شاید به همین دلیل مهد تاریخ و فرهنگ روسیه است. درست 10 سال پس از ساخت شهر در سال 1712، سنت پترزبورگ به عنوان پایتخت جدید روسیه انتخاب شد. به جز وقفه کوتاه چهار ساله، تا 200 سال آینده پایتخت روسیه می‌ماند. اما در دوران انقلاب 1917، زمانی که کشور، شروع به جدایی از تاریخ پادشاهی خود کرد، عنوان پایتخت روسیه به مسکو رسید.

سنت پترزبورگ، شهر سربلند محاصره

با خرید بلیط هواپیما سفر به شهری خواهید داشت که از محاصره نظامی جان سالم به در برده است. در طی جنگ جهانی دوم، زمانی که هنوز با نام لنینگراد شناخته می‌شد، نیروهای آلمانی شهر را محاصره کرده و ورودی و خروجی‌های آن را بسته بودند. هیتلر از فتح شهر بسیار مطمئن بود و حتی ضیافت پیروزی خود در هتل آستوریا را برنامه‌ریزی کرده بود. اما برخلاف انتظارها، مردم مسکو با وجود نبود غذا، سرمای طاقت‌فرسا و عدم دسترسی به آب و برق نزدیک به 900 روز را دوام آوردند. گرچه میلیون‌ها نفر جان خود را از دست دادند اما مردم برای حفظ سرزمین‌شان عزم خود را جزم کرده بودند. رادیو‌های محلی نیز صدای مترونوم را به عنوان قلب تپنده شهر پخش کرده و به این صورت امید را بین مردم زنده نگه می‌داشتند. اگر خوب گوش کنید، زیر بنای یابود قهرمانان و مدافعان لنینگراد هنوز هم می‌توان صدای قلب این شهر را شنید و تپش آن را حس کرد.

سنت پترزبورگ، مردابی بزرگ

روزگاری همچون باتلاقی بزرگ بوده تا اینکه تزار پیتر اول دستور ساخت شهر را به زیر دستان خود می‌دهد. یکی از دلایل ساخت سنت پترزبورگ، رویای تزار پیتر اول برای متصل کردن روسیه، از طریق راه‌های آبی و کشتیرانی، به اروپا بود. قبل از احداث شهر، این منطقه تالابی نامهربان با آب و هوایی خشن بود. تزار دستور داده بود سالانه 40 هزار برده با ابزارآلات و تجهیزات خود مشغول ساخت‌وساز در این تالاب شوند. بسیاری از این افراد هزاران کیلومتر را با پای پیاده طی می‌کردند و تعداد قابل‌توجهی از آنان در طی مسیر جان خود را از دست می‌دادند. گفته می‌شود ساخت این شهر نتیجه مرگ 100 هزار نفر و تلاش بسیاری دیگر است.

ارتش گربه‌ها ناجی شهر سنت پترزبورگ

در طول جنگ جهانی دوم تعداد بی‌شماری از گربه‌ها برای غلبه بر گشنگی دوران قحطی، قربانی می‌شدند. اما همین کار سلامت عمومی جامعه را به خطر انداخت. جوندگانی مانند موش، سهمیه غذایی شهر را خورده و بیماری‌های مرگ باری با خود به همراه آوردند. برای کنترل اوضاع، 5000 گربه برای دست و پنجه نرم کردن با این مشکل گردآوری شد تا این حیوانات موذی را از صحنه به در کنند. بعدها برای تجلیل از خدمات گربه‌ها مجسمه برنزی گربه‌ای به نام یلیسی(Yelisei) در خیابان مالایا سادووایا(Malaya Sadovaya) و رفیقش واسیلیسا(Vasilisa) در سمت دیگر خیابان ساخته شد. برخی از مردم محلی و گردشگرانی که با خرید بلیط هواپیما از این مجسمه‌ها بازدید می‌کنند معتقدند با پرتاب پول زیر پای یلیسی، آرزوی شما برآورده خواهد شد

تابستانی بدون شب در سنت پترزبورگ

از اواسط ژوئن تا اوایل جولای، سنت پترزبورگ پدیده‌ای طبیعی به نام ” شب‌های سفید” را تجربه می‌کند. در طول این مدت، شب‌های روشن سنت پترزبورگ، زمان خوبی برای قدم زدن‌های شبانه و برگزاری رویدادهای فرهنگی هستند. این زمان از سال فستیوال‌های شب‌های سفید برگزار می‌شود که شامل مجموعه‌ای از اجراهای باله، اپرا و ارکستر در سالن تئاتر مشهور مارینسکی(Mariinsky) است. شب‌های سفید سنت پترزبورگ پدیده بسیار زیبایی است که ارزش خرید بلیط هواپیما را دارد.

25 سال زمان برای بازدید از مشهورترین موزه سنت پترزبورگ

اگر با خرید بلیط هواپیما سفری به این شهر دارید، شاید بهتر است بدانید سنت پترزبورگ به عنوان پایتخت فرهنگی روسیه دارای بیش از 800 جاذبه تاریخی و فرهنگی است که مشهورترین آن‌ها موزه هرمیتاژ نام دارد. این موزه با بیش از 3 میلیون قطعه اثر هنری- فرهنگی، 400 اتاق در سه طبقه و 5 ساختمان به هم پیوسته نیازمن صرف زمان بسیار طولانی برای بازدید است. طبق یک ارزیابی اگر برای هر اثر یک دقیقه وقت گذاشته و 8 ساعت از روز را برای بازدید از آثار اختصاص دهید به 25 سال زمان برای بازدید از کل این موزه نیاز خواهید داشت.

شهر 342 پل

با سایت های معتبر خرید بلیط هواپیما متوجه پل‌های فراوان این شهر خواهید شد. اما باید بگوییم گرچه سنت پترزبورگ شهری واقع بر جزیره و متصل به آب است اما تا بعد از مرگ تزار پیتر اول هیچ پلی در این شهر ساخته نشد. زیرا تزار می‌خواست مردم مانند ونیزی‌ها با قایق رفت و آمد کنند. پس از مرگ تزار اولین پل ساخته شد و امروز 342 پل دارد.

عمیق‌ترین سیستم مترو زیرزمینی جهان در سنت پترزبورگ

با توجه به میانگین عمق ایستگاه‌های مترو در جهان، مترو عمیق‌تر است. زمین‌شناسی خاص منطقه اجازه ساخت سیستم مترو نمی‌داد بنابراین مهندسان، حفاری‌ها را عمیق‌تر انجام دادند. در یک وهله، کارگران تصادفاً به حفره‌های زیرزمینی رودخانه نِوا تونل زدند که بعد‌ها آن بخش دچار آب‌گرفتگی شد. عمیق‌ترین ایستگاه مترو شهر آدمیرالتِیسکایا(Admiralteyskaya) نام دارد که 86 متر زیر زمین است.

رکورد طولانی‌ترین راویولی در جهان

در آگوست 2013، شرکت ام وی روسیه (Amway Russia) طولانی‌ترین راویولی جهان( رکورد بزرگترین راویولی متعلق به رستورانی ایتالیایی است) به طول 29.28 متر( 96 فوت) و عرض 6 سانتی‌متر، پر شده با مرغ و پیاز را تهیه کرد. علت اینکه چرا یک شرکت روسی تصمیم به پخت طولانی‌ترین راویولی جهان گرفت هنوز هم نامشخص است.

حال که با برخی حقایق در مورد سنت پترزبورگ آشنا شدید شاید این شهر جذابیت خاصی برای‌تان داشته باشد، پس وقت را هدر نداده و با خرید بلیط هواپیما سفر هیجان‌انگیز خو درا آغاز کنید.

منبع: Site

 

  • ۹۷/۰۴/۲۵
  • reza reza

بلیط هواپیما

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی