شاتل هوایی در سیاره منظومه شمسی

شاتل هوایی در سیاره منظومه شمسی

شاتل هوایی در سیاره منظومه شمسی

شاتل هوایی در سیاره منظومه شمسی

شاتل هوایی در سیاره منظومه شمسی

تیک بان یک سایت معتبر خرید اینترنتی بلیط هواپیما می باشد که می توانید به صورت آنلاین و اینترنتی و با گارانتی معتبر بلیط هواپیمای خودتان را تهیه کنید. آیا می خواهد مسافرت بروید؟ اگر بلیط هواپیما [Airline tickets] می خواهید تیکبان یکی از اولین های فروش و رزرو بلیط های انواع کلاس های هواپیما می باشد . یادتان باشد تیک بان همیشه مشتری مداری را به عنوان شاخص فعالیت خود در نظر گرفته است و هر روز می کوشد که رضایت خاطر مشتریان را جلب کند.

  • ۰
  • ۰

نابغه اسپانیایی که قرن‌هاست گردشگران زیادی را به شهرهای اسپانیا و به خصوص بارسلونا می‌کشاند، سهم به سزایی در صنعت گردشگری این کشور داشته است. گائودی قبل از اینکه خود را تمام‌وقت وقف ساخت کلیسای ساگرادا فامیلیا کند، معماری منحصربه‌فرد ساختمان دیگری را تکمیل کرد. این ساختمان که در منطقه “Eixample” و در نبش یکی از خیابان‌های شیب‌دارش واقع شده، سالانه صدها هزار نفر گردشگر را به اسپانیا و خرید بلیط هواپیما می‌کشاند. نام این ساختمان، کازا میلا ”Casa milla” می‌باشد.

شکل غیر معمول این خانه باعث شده آن را با نام “La Pedera” هم بشناسند، معنی این کلمه خانه معدن یا سنگ معدن ترجمه شده است. قطعه‌های سنگی که روی نمای خارجی ساختمان متصل شده‌اند، شکلی تخیلی به این بنا داده‌اند، ساختمانی که شاید نظیر آن را در انیمیشن‌های دیزنی لند دیده باشید. وقتی خرید بلیط هواپیما را تهیه و به بازدید از این خانه بروید، چیزی که در گوشه خیابان می‌بینید، بیش‌تر شبیه یک صخره فشرده است که خطوط موجی و آذین‌های آهنی آن را زینت بخشیده‌اند. سنگ روشن و نمای بی‌رنگ ساختمان آن را از آثار دیگر گائودی متمایز می‌کند.

ورودی‌ها

خانه کازا میلا از دو بخش ساخته شده که یکی طبقات ساختمان و دیگری سقف خانه می‌باشد که نمای خارجی ساختمان این دو قسمت را به هم وصل کرده است، هر کدام از این بخش‌ها ورودی و محوطه مخصوص به خود دارد. همان‌طور هم که گائودی در هنر خود از طبیعت الهام می‌گیرد، در ساخت این خانه از الهام بخشی اقیانوس و دنیای زیر آب، ترکیب‌های زیادی دیده می‌شود. از نمای خارجی ساختمان که شبیه موج‌های فشرده شده و صخره‌های کنار دریاست گرفته تا ستون‌ها و میله‌هایی آهنی که با اشکال متفاوت سمبل دنیای زیر آب هستند.

منحصربه فردی بنا

همان‌طور که اشاره کردیم خانه کازا میلا در منطقه “Eixample” بوده و روبه روی اثر دیگری از گائودی با نام کازا باتلو “Casa Batllo” قرار گرفته که بسیار رنگارنگ است و نمای خارجی پر رنگ و لعابی دارد، اما کازا میلا برخلاف آن بی‌رنگ است و نقاشی‌های کمی در کل ساختمان به کار رفته است، گائودی ترجیح داد مصالح ساختمانی به حالت طبیعی خود بمانند و به همین دلیل بعد از اتمام ساخت، این بنا اثری هنری در دنیای مدرن شناخته شد و به عنوان اولین ساختمان قرن بیستم در لیست میراث جهانی یونسکو ثبت شد که همین موضوع معماران زیادی را به خرید بلیط هواپیما وسوسه می‌کند.

ناهمگونی داخل ساختمان

وقتی وارد ساختمان می‌شوید با دنیای عجیبی روبرو می‌شوید که قواعد تکراری معماری را شکسته و بافت خاصی را از جهت قرار گرفتن ستون‌ها، اندازه آن‌ها و شکل قسمت‌های مختلف ساختمان به وجود آورده است، به همین دلیل به سختی گوشه‌ای زاویه‌دار را در کل بنا پیدا می‌کنید. در داخل کازا میلا پله‌هایی که در نهایت به ورودی ختم می‌شوند، به همراه دیوارهای ساختمان پیچ‌وتاب خورده‌اند و طبقات را به هم وصل کرده‌اند. گائودی ایده‌های جالبی در ذهن خود داشت، او می‌خواست تمام ساکنین خانه کازا میلا بتوانند همدیگر را ببینند و معاشرت دوستانه‌ای با هم داشته باشند، به همین دلیل طراحی خاصی را برگزیده و چنین پله‌هایی را طراحی کرده که زیبایی نما به اتاق‌ها و پاسیوهای آن هم کشیده شده است.

دیدنی‌های کازا میلا

کازا میلا و ساختمان روبروی آن کمترین وقت شما را برای بازدید می‌گیرند و بهترین لحظات را برای شما رقم می‌زنند، درباره خرید بلیط قطار شک نکنید، تعداد زیادی از آثار گائودی در این شهر هستند و دنیایی خیال‌انگیز را برای شما رقم می‌زنند. کازا میلا هم نمایشگاهی مربوط به گائودی در اتاق زیرشیروانی خود دارد، ایده‌های نورپردازی بسیار حیرت‌انگیزی هم در طراحی‌اش به کار رفته، از این‌ها گذشته سیستم تهویه، دودکش‌های عجیب آن و سقف متفاوتش شما را از خرید بلیط هواپیما بارسلونا و بازدیدتان به شدت خوشنود می‌کند.

سقف کازا میلا

تا به حال هر سقفی از ساختمان‌های مشهور دنیا دیده‌اید فراموش کنید، کازا میلا با سقف خود، جایگاه به‌خصوصی را برای تماشای شهر فراهم کرده است، اشکال و سازه‌های متفاوت روی سقف، سیستم تهویه آن زمان، دودکش‌هایی با اندازه‌ها و طرح‌های مختلف و پله‌هایی در قسمت‌های مختلف سقف هستند که حتی ورودی متفاوتی هم دارند، از روی سقف می‌توان کلیسای ساگرادا فامیلیا را هم تماشا کرد و در تابستان‌ها هم با وجود کافه‌هایی نوشیدنی مورد علاقه خود را میل کرد. بدون شک سقف کازا میلا برجسته‌ترین جذابیت آن را در بین گردشگرانی دارد که بلیط هواپیما خریده و به این مکان آمده‌اند.

تراس سقف

بیش‌تر گردشگران فقط به خاطر تماشای سقف کازا میلا بلیط ورودی آن را تهیه و کسانی که خود را از هزینه‌های اضافی سفر دور می‌کنند به دیدن نمای خارجی ساختمان بسنده کرده و هنر معماری بیرونی‌اش را تماشا می‌کنند اما بعضی‌ها هم به اشتیاق دیدن بافت اقیانوسی ساختمان بلیط هواپیما بارسلونا خریده‌اند، این دسته از عزیزان بلیط‌های آنلاین ورودی را رزرو و از سازه‌های بالای سقف که هر کدام در نوع خود یک اثر هنری تلقی می‌شوند، دیدن کرده و بارسلونای غرق در نور چراغ‌ها را در شب تماشا می‌کنند.

ساعات بازدید

کازا میلا هر روز ساعت 9 صبح تا 8:30 شب درهای خود را به روی گردشگران باز می‌کند و بعد از وقفه‌ای نیم ساعته دوباره ساعت 9 شب تا 11 شب اجازه ورود به گردشگران می‌دهد. این بنا در نزدیکی ایستگاه متروی “Diagonal” بوده و حمل‌ونقل به‌صرفه و راحتی را برای بازدید فراهم می‌کند. علاوه بر تخفیف‌هایی که برای دانشجویان و کودکان در نظر گرفته‌اند، بزرگ‌سالان عزیز باید هزینه‌ای حدود 25 دلار را برای دیدن هنر گائودی متقبل شوند و خانه‌ای صد ساله را شاهد باشند که فقط یک نمونه از آن در کل دنیا وجود دارد. گردشگران عزیز بهتر است بعد از تهیه بلیط هواپیما بارسلونا به وب‌سایت رسمی کازامیلا هم سر بزنید تا از تخفیف‌ها و رویدادهای مهم مربوط به این بنا باخبر شوید.


زادگاه اصلی مطلب را بیابید.

 

  • ۹۷/۰۴/۲۵
  • reza reza

بلیط هواپیما

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی