شاتل هوایی در سیاره منظومه شمسی

شاتل هوایی در سیاره منظومه شمسی

شاتل هوایی در سیاره منظومه شمسی

شاتل هوایی در سیاره منظومه شمسی

شاتل هوایی در سیاره منظومه شمسی

تیک بان یک سایت معتبر خرید اینترنتی بلیط هواپیما می باشد که می توانید به صورت آنلاین و اینترنتی و با گارانتی معتبر بلیط هواپیمای خودتان را تهیه کنید. آیا می خواهد مسافرت بروید؟ اگر بلیط هواپیما [Airline tickets] می خواهید تیکبان یکی از اولین های فروش و رزرو بلیط های انواع کلاس های هواپیما می باشد . یادتان باشد تیک بان همیشه مشتری مداری را به عنوان شاخص فعالیت خود در نظر گرفته است و هر روز می کوشد که رضایت خاطر مشتریان را جلب کند.

  • ۰
  • ۰

برج طغرل؛ نماد هنر و معماری سلجوقیان

با وجود آلودگی هوای تهران و ترافیک سنگین، هنوز هم شهر پایتخت یکی از پربازدیدترین شهرهای ایران به‌شمار می‌رود. موزه‌ها، بوستان‌ها و عمارت‌های قدیمی این شهر سبب شده است تا هرساله گردشگران بسیاری برای بازدید از این شهر بلیط هواپیما تهران را خریداری ‌کنند. یکی از عمارت‌های تاریخی و جاذبه‌های گردشگری شهر تهران برج طغرل است که با معماری منحصربه‌فرد و قدمت چندصدساله خود توانسته است توجه بسیاری از گردشگران را به خود جلب کند. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا به اهمیت و ارزش این بنای تاریخی پی ببرید.


پس از خرید بلیط هواپیما چارتر تهران و سفر به این شهر می‌توانید برج طغرل را در شرق آرامگاه ابن‌بابویه و میان باغی سرسبز در شهرری بیابید. جالب است بدانید که شهرری تا اوایل قرن سیزدهم میلادی و پیش از حمله ارتش مغول‌ مرکز حکومت سلجوقیان بوده است. بسیاری از کارشناسان معتقدند که طغرل بیک، اولین پادشاه و مؤسس سلسله سلجوقیان در این برج آجری بیست‌متری آرمیده است و ازاین‌رو این برج به برج طغرل شهرت یافته است.

 

به گفته برخی از محققان این بنای باشکوه در قرن دوازدهم هجری توسط فردی به نام “محمد امین معمارباشی” ساخته شده است که بدلیل سبک خاص معماری بکار رفته و استفاده از مصالحی چون ساروج در احداث آن، پس از گذشت چندین قرن هنوز پابرجا و استوار است و از گزند حمله مغول‌ها و زلزله‌های مخرب در طول تاریخ در امان مانده است.

 

معماری

با تهیه بلیط هواپیما تهران و بازدید از این بنای تاریخی خواهید دید که معماری این برج به سبک معماری سلجوقیان است و به برج مهمان‌دوست دامغان شباهت زیادی دارد. این برج استوانه‌ای شکل 20 متر ارتفاع و 48 مترمربع مساحت دارد و نمای بیرونی آن با 24 کنگره مزین شده است. برای جلوگیری از تخریب و فرسایش این سازه در قسمت کف و کناره‌ دیوارهای این برج از کانال‌هایی برای عبور جریان هوا استفاده شده است.

 

یکی دیگر از ویژگی‌های منحصربه‌فرد برج طغرل، دیوارهای این برج است که توجه بسیاری از گردشگران را به خود جلب کرده است. این دیوارها علاوه بر استحکام بالا به گونه‌ای طراحی شده‌اند که قادرند صدای فردی که در مرکز برج ایستاده است را طنین‌انداز کنند. معماری هوشمندانه و زیبای سلجوقیان سبب شده است تا عده زیادی برای بازدید از این بنای باشکوه و تاریخی بلیط هواپیما علی بابا تهران را خریداری کنند.

 

کاربرد چندمنظوره برج

 

برج طغرل در گذشته کاربردهای مختلفی داشته است. گاهی از آن به‌عنوان راهنما استفاده می‌کردند و با برپایی آتش روی باروی بلند آن مسافران را به مقصد شهرری هدایت می‌کردند. از مرکز این برج برای سخنرانی استفاده می‌کردند زیرا همان‌طور که قبلاً گفتیم طراحی منحصربه‌فرد دیوارها سبب شده است تا صدای افراد طنین‌انداز شود و پژواک آن به گوش همه حضار برسد.

 

کسانی‌که در گذشته با خریدبلیط هواپیما لحظه آخری تهران از برج طغرل دیدن کردند می‌دانند که این برج یک ساعت خورشیدی است. کنگره‌های موجود روی نمای بیرونی برج تنها جنبه تزئینی ندارند و هریک از آن‌ها نماد ساعتی از روز می‌باشند. از طریق بازتاب نور خورشید روی هرکدام از 24 کنگره موجود روی آن می‌توان از زمان دقیق روز آگاه شد. این ویژگی برج سبب شده است تا گردشگران زیادی برای بازدید از آن بلیط هواپیما تهران را خریداری کنند.

 

مرمت و بازسازی برج

 

بنیان این برج در طی 700 سال گذشته در برابر جنگ‌ها و زلزله‌های سهمگین ایستادگی کرده است ولی نمای آجری آن بارها تخریب و بازسازی شده است. این بنا اولین بار در سال 1301 توسط ابوالحسن خان معمارباشی به دستور شاه مرمت شد ولی متأسفانه در حین بازسازی بقعه کتیبه کوفی آن از بین رفت.

 

پس از پایان نخستین بازسازی در سال 1301، تا چندین دهه توجهی به این بنا نشد و به حال خود رها شد تا اینکه در دهه هفتاد پروژه بازسازی این بنا آغاز شد و تا سال 1379 به طول انجامید. هم‌اکنون مرمت و بازسازی این بنا به شهرداری منطقه 20 تهران واگذار شده است و پروژه توسعه و گسترش آن با احداث فرهنگسرا، کتابخانه، موزه و رستوران در محوطه‌ای با وسعت دو هکتار در حال اجرا است.

 

به همت شهرداری تهران قرار است به‌زودی این بنای تاریخی به مجتمع تجاری، تفریحی و فرهنگی تبدیل شود و پذیرای گردشگران داخلی و خارجی باشد. با خرید بلیط هواپیما تهران و بازدید از این بنای تاریخی نه‌تنها نظاره‌گر هنر معماری سلجوقیان خواهید بود بلکه می‌توانید از دیگر مکان‌های این مجتمع از قبیل سالن آمفی‌ تئاتر و سینما، موزه، کتابخانه، نمایشگاه صنایع‌دستی و غیره نیز دیدن کنید.

 با هم بچرخیم چطوره؟ 

  • ۹۷/۰۴/۲۴
  • reza reza

بلیط هواپیما

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی