شاتل هوایی در سیاره منظومه شمسی

شاتل هوایی در سیاره منظومه شمسی

شاتل هوایی در سیاره منظومه شمسی

شاتل هوایی در سیاره منظومه شمسی

شاتل هوایی در سیاره منظومه شمسی

تیک بان یک سایت معتبر خرید اینترنتی بلیط هواپیما می باشد که می توانید به صورت آنلاین و اینترنتی و با گارانتی معتبر بلیط هواپیمای خودتان را تهیه کنید. آیا می خواهد مسافرت بروید؟ اگر بلیط هواپیما [Airline tickets] می خواهید تیکبان یکی از اولین های فروش و رزرو بلیط های انواع کلاس های هواپیما می باشد . یادتان باشد تیک بان همیشه مشتری مداری را به عنوان شاخص فعالیت خود در نظر گرفته است و هر روز می کوشد که رضایت خاطر مشتریان را جلب کند.

  • ۰
  • ۰

همه‌چیز در مورد تاکسی‌های پرنده

اگر 20 سال قبل از کودکی می‌پرسیدید که آینده چگونه خواهد بود، آن‌ها احتمالاً به ماشین‌های پرنده اشاره می‌کردند. اگر همین سؤال را امروز هم بپرسید، احتمالاً بچه‌های امروزی هم به ماشین‌های پرنده در آینده اشاره خواهند کرد؛ اما در چه زمانی، ماشین‌های پرنده از یک تصور و خیال به یک چشم‌انداز معمول در شهرهای ما تبدیل خواهند شد؟!! این سؤالی است که احتمالاً به فکر بیش‌تر مردم می‌رسد. همه ما خواهان این هستیم که وقتی بلیط هواپیما خریداری کرده و به یکی از شهرهای پیشرفته و پربازدید دنیا سفر می‌کنیم، آن شهر چشم‌اندازی از آینده را به ما بدهد و برای تحقق این چشم‌انداز چه چیزی بهتر از ماشین‌هایی که در آسمان‌های شهر موردنظر در حال پرواز هستند!!!

در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا بیشتر این موضوع را موردبررسی قرار داده و با برخی از شرکت‌هایی که در تلاش‌اند این آرزوی دیرین انسان‌ها را به تحقق بخشند، آشنا شده و از چگونگی پیشرفت آن‌ها در این زمینه باخبر شوید.

 

تلاش شرکت‌های مختلف برای ساختن تاکسی‌های پرنده

 

شرکت‌های متعددی در تلاش‌ هستند تا تاکسی‌های پرنده را به یک واقعیت تبدیل کرده و آن را به چشم‌اندازی معمول هم برای ساکنین شهر موردنظر و هم برای گردشگرانی که خرید بلیط هواپیما ارزان خریداری کرده و به این شهر سفر می‌کنند، تبدیل کنند. چند مورد از این تاکسی‌ها در امارات متحده عربی و جاهای دیگر تست نیز شده‌اند. سرمایه‌گذاران نیز به فکر این هستند که به این صنعت در حال تولد، پول تزریق کنند؛ اما فقط تولید این‌گونه‌ تاکسی‌ها نیست که مشکل است، زیرا پس از تولید نیز شرکت‌ها باید بر مشکلات دیگری از قبیل مقررات، چالش‌های فنی و راضی کردن مردم برای سوارشدن به این تاکسی‌ها، فائق آیند.

 


شهرهایی که احتمالاً در آینده شاهد تاکسی‌های پرنده در آن‌ها خواهیم بود

 

در سال 2017 شرکت‌های دارای پتانسیل متعددی که خواهان تولید تاکسی‌ها پرنده هستند، اعلام کردند که برنامه‌هایی در همین مورد را در امارات متحده عربی و بخصوص دبی در نظر گرفته‌اند؛ و شهر دبی در این زمینه بسیار جدی بوده و خواهان پیشی گرفتن از شهرهای دیگر برای راه‌اندازی سرویس تاکسی‌های پرنده در این شهر می‌باشد. در سپتامبر همین سال یک پرواز آزمایشی از یک ماشین پرنده بی‌سرنشین دونفره و 18 روتوره انجام گرفت. کسی چه می‌داند شاید در آینده نزدیک وقتی بلیط هواپیما دبی خریداری کرده و به این شهر سفر می‌کنیم، شاهد تاکسی‌های پرنده در این شهر باشیم.

 

این ماشین که توسط شرکت آلمانی ولوکاپتر (Volocopter) ساخته شده است، به‌صورت عمودی از زمین برخاسته و فرود می‌آید و پرواز آزمایشی آن شاهزاده دبی یعنی شاهزاده شیخ همدان بن محمد را به یک پرواز 5 دقیقه‌ای در ارتفاع 200 متری برد که این پرواز در ارتفاعات بالای سطح کویر انجام شد. شرکت ولوکاپتر توسط یک سازنده ماشین مشهور و قدرتمند یعنی دایملِر (Daimler) پشتیبانی می‌شود.

 

شرکت ایرباس و تاکسی‌های پرنده

 

یک شرکت مهم دیگر که قدم‌های جدی را در مسیر تولید تاکسی‌های پرنده بر می‌دارد، ایرباس می‌باشد. سال قبل این شرکت مکانیک پرواز فرانسوی اعلام کرد که ماشین پرنده‌ای که بر روی آن کار می‌کرد تا پایان سال 2018 برای پروازهای آزمایشی آماده خواهد بود.

 

آزمایش‌های اولیه بدون سرنشین خواهند بود، اما ایرباس قصد دارد تا هوانوردهایی که بر روی آسمان‌های شهر پرواز می‌کنند را تا سال 2023 آماده کند و این وسایل نقلیه چهارنفره دارای خلبان خواهند بود. هدف نهایی ایرباس که آن‌ها آن را در سال 2016 اعلام کردند، داشتن تاکسی‌های پرنده خودگردان است. کسی چه می‌داند شاید تا سال 2023، وقتی‌ که خرید بلیط هواپیما ایران ایر خریداری کرده و به یکی از شهرهای معروف سفر کردیم، تاکسی‌های پرنده ایرباس را در آسمان‌های آن شهر مشاهده کنیم.

 

شرکت اوبر Uber و تاکسی‌های پرنده

 

شرکت Uber نیز احتمالات پرواز در آسمان‌های شهر را مورد بررسی قرار داده است. این شرکت در آوریل 2017 اعلام کرد که برنامه‌هایی دارد تا ناوگانی از ماشین‌های پرنده را به دالاس، تگزاس و دبی تا سال 2020 بیاورد. این شرکت با شرکت‌هایی همانند اموال هیلوود (Hillwood Properties) در تگزاس و دبی همکار شده تا در امارات متحده عربی مکان‌هایی را مشخص کنند که می‌توانند به‌عنوان باند برای پرواز و فرود آمدن این وسایل نقلیه عمل کنند و همچنین با یک شرکت الکترونیکی به نام Charger Point همکاری می‌کند تا چگونگی روشن و با نیرو نگه‌داشتن این وسایل نقلیه را کشف کنند.

 

ود شرکت Uber قصد ندارد تا یک ماشین پرنده را طراحی و تولید کند ولی با چند مورد از شرکت‌هایی که این هدف را دارند همکاری می‌کند. این شرکت معاملاتی را با 5 شرکت مختلف که هوانوردهای الکترونیکی که به‌صورت عمودی فرود آمده و از زمین بلند می‌شوند را تولید می‌کنند، انجام داده است. این شرکت‌ها عبارت‌اند از: شرکت‌های هوایی Aurora Flight Sciences، Pipistrel، Embraer، Bell Helicopters و Mooney.

 

در گزارشی در سال 2016 چاپ شده است، Uber از برنامه‌های آینده خود برای تاکسی‌های پرنده پرده‌برداری کرد و تخمین زد که برای این‌که این سرویس در 3 یا 4 شهر فعالیت کند، نیازمند 1000 فروند هوانورد، 83 باند عمودی و 12 محل شارژ خواهد بود. امیدواریم برنامه‌های شرکت Uber نتیجه داده و زمانی که بلیط هواپیما به یکی از این چهار شهر را می‌خریم، شاهد پرواز ماشین‌های پرنده در آسمان‌های این شهر باشیم.

 

شرکت EHANG و ماشین‌های پرنده

 

در فوریه 2017 شرکت چینی EHANG اعلام کرد که وسیله نقلیه هوایی خودگردان خود را در دبی آزمایش کرده است. به نظر می‌رسد کسانی که در سال‌های آینده بلیط هواپیما دبی را تهیه می‌کنند با شهری رؤیایی روبرو خواهند شد. این وسیله نقلیه در اصل یک هواپیمای بی‌سرنشین است که به‌اندازه کافی بزرگ بوده و توانایی جا دادان مسافرین را در خود دارد. مسافران می‌توانند مقصد خود را انتخاب کرده و سپس عقب نشسته و به دستگاه اجازه دهند تا بقیه کارها را خودش انجام دهد. این شرکت و اداره حمل‌ونقل دبی پیشنهاد کردند که این وسایل نقلیه تا جولای 2017 قابل‌استفاده می‌باشند ولی هنوز اثری از هواپیماهای بی‌سرنشین در اطراف آسمان‌خراش‌های دبی نیست.

 

تمامی این پروژه‌ها در سر خط خبرها قرار گرفته‌اند، اما از روی پولی که برای این پروژه‌ها سرمایه‌گذاری می‌شود می‌توان فهمید که کدام یک از این پروژه‌ها جدی گرفته می‌شوند. سرمایه‌گذاران نیز از علمی تخیلی بودن ذات این پروژه‌ها عقب‌نشینی نکرده و خواستار مشاهده کردن عملی شدن این پروژه‌ها می‌باشند. ما نیز امیدواریم که این پروژه‌ها در سال‌های آتی عملی شده و شما هنگام خریداری بلیط هواپیما به مقصد شهرهایی که دارای تاکسی‌های پرنده هستند، نهایت لذت را ببرید.

 

منبع را دور بزنیم و خوشحالی کنیم.

 


  • ۹۷/۰۴/۲۴
  • reza reza

بلیط هواپیما

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی