شاتل هوایی در سیاره منظومه شمسی

شاتل هوایی در سیاره منظومه شمسی

شاتل هوایی در سیاره منظومه شمسی

شاتل هوایی در سیاره منظومه شمسی

شاتل هوایی در سیاره منظومه شمسی

تیک بان یک سایت معتبر خرید اینترنتی بلیط هواپیما می باشد که می توانید به صورت آنلاین و اینترنتی و با گارانتی معتبر بلیط هواپیمای خودتان را تهیه کنید. آیا می خواهد مسافرت بروید؟ اگر بلیط هواپیما [Airline tickets] می خواهید تیکبان یکی از اولین های فروش و رزرو بلیط های انواع کلاس های هواپیما می باشد . یادتان باشد تیک بان همیشه مشتری مداری را به عنوان شاخص فعالیت خود در نظر گرفته است و هر روز می کوشد که رضایت خاطر مشتریان را جلب کند.

  • ۰
  • ۰

اگر اهل سفر هستید یا برای انجام سفرهای کاری و تحصیلی باید در ماه یا هفته سفرهای هوایی متوالی داشته باشید، قیمت بلیط هواپیما برای شما اهمیت زیادی دارد؛ اما همان‌طور که می‌دانید قیمت بلیط هواپیما همواره ثابت نیست و به تبع برخی تغییرات و شرایط خاص از جمله تعطیلات، نوع هواپیما، کلاس پرواز، ایرلاین، کیفیت و سطح تسهیلات و امکانات در حین مسافرت و... تغییر می‌کند.

عامل دیگری نیز بر قیمت‌گذاری بلیط پروازهای چارتر تأثیر می‌گذارد و آن قیمت پایه‌ای است که آژانس‌های مسافرتی برای بلیط این پروازها تعیین می‌کنند. در این مطلب قصد داریم شما را با روش‌های ارزان خرید بلیط هواپیما آشنا کنیم.

راه‌های خرید بلیط ارزان هواپیما

به صورت کلی چارتر به معنای دربست کردن است

در پروسه خرید بلیط هواپیما به طور حتم در کنار نام بلیط‌ پرواز سیستمی، بلیط هواپیما لحظه آخری یا بلیط چارتر نیز به گوشتان خورده است. به صورت کلی چارتر به معنای دربست کردن است. بلیط چارتری بلیطی است که توسط برخی دفاتر آژانس مسافرتی و شرکت‌های هواپیمایی ارائه می‌شود. این آژانس‌ها تمام یا بخشی از صندلی‌های برخی از مسیرهای هواپیمایی را به صورت سالانه یا برای مدت معینی از شرکت‌های ارائه دهنده خدمات هواپیمایی یعنی همان ایرلاین‌ها، اجاره می‌کنند که به این شرکت‌های مسافرتی به اصطلاح چارترکننده می‌گویند.

در این روش مسافر بلیط خود را از شرکت‌های هواپیمایی خریداری نمی‌کند، بلکه بلیط هواپیما را از آژانس چارترکننده تهیه می‌کند. در نتیجه بهای بلیط هواپیما توسط آژانس‌های چارتر کننده تعیین می‌شود. این تعیین قیمت بسته به الزاماتی که این شرکت‌ها برای فروش بلیط‌های خود در نظر گرفته‌اند متغیر است. برای مثال شرکت‌های چارتر کننده می‌توانند در مناسبت‌ها و تعطیلات خاص، قیمت بلیط‌ پروازهای خود را افزایش دهند و در برخی مواقع نیز ممکن است به دلیل خالی ماندن تعدادی از صندلی‌های یک پرواز، بهای هر بلیط را کاهش دهند.


در بیشتر موارد بلیط‌ پروازهای چارتری به دلیل این که به صورت یک جا اجاره یا به اصطلاح پیش‌خرید شده‌اند، قیمت پایین‌تری نسبت به بلیط‌های سیستمی دارند. بنابراین بلیط‌ پروازهای چارتری، هم برای شرکت چارترکننده و هم برای خریدار مقرون به صرفه و به اصطلاح معامله دو سر سود خواهد بود؛ اما به‌فروش رفتن تمام این صندلی‌ها به شرایط و موقعیت زمانی و مقصد سفر بستگی دارد. آژانس‌های هواپیمایی تلاش می‌کنند بلیط‌های پیش‌خرید شده را تا روز موعد به فروش برسانند. در غیر این صورت برای جلوگیری از زیان بیشتر، ممکن است این بلیط‌ها را تا درصد قابل توجهی زیر قیمت نیز ارائه دهند که به این بلیط‌ها بلیط لحظه آخری گفته می‌شود؛ اما قیمت این بلیط‌ها به هیچ وجه ثابت و مشخص نیست و امکان دارد تا روز پرواز نیز کاهش یابد.


بلیط ارزان هواپیما


خرید اینترنتی، سریع‌ترین و بهترین روش جستجو و انتخاب و خرید بلیط هواپیما است

خرید بلیط‌های چارتری و لحظه آخری از نظر اقتصادی بسیار مقرون به‌صرفه است؛ به صورتی که می‌توانید با پرداخت کمتری نسبت به بهای بلیط سیستمی، بلیط مناسبی بیابید. این بلیط‌ها به ویژه برای افرادی که در طول سال به سفرهای هوایی بسیار زیادی می‌روند، از جمله مدیران شرکت‌ها که ناچار نیاز به انجام سفرهای کاری زیاد دارند یا دانشجویان و اساتید شهرهای دیگر که مرتب در حال سفر هستند بسیار مناسب است. بلیط‌های چارتری را می‌توان از طریق سایت‌ها و اپلیکیشن‌های خرید بلیط هواپیما تهیه کرد.


در این صورت به‌راحتی می‌توانید با مقایسه قیمت و دیگر شرایط مورد انتظار خود، بلیط دلخواه خود را خریداری کنید. در واقع خرید اینترنتی به سریع‌ترین و بهترین روش جستجو و انتخاب و خرید بلیط هواپیما تبدیل شده است. با مراجعه به آژانس‌های مسافرتی نیز می‌توانید نسبت به تهیه بلیط‌های چارتری اقدام کنید، اما روند به دلیل زمانبر بودن و عدم دسترسی به لیست تمام پروازها کم طرفدار است و رفته رفته سایت و اپلیکیشنهای خرید اینترنتی بلیط هواپیما جایگیزین آنها شده اند.

بلیط هواپیما ارزان یکی از دغدغه های کسانی که زیاد به مسافرت هواپیمایی می روند و دوست دارند تا آنجایی که می توانند سفر هوایی ارزان تر داشته باشند و خبرهای بلیط ارزان قیمت هواپیما را دنبال می کنند. آیا اصلا بلیط ارزان تر وجود دارد؟ تیک بان این موضوع را بررسی می کند.

در مقایسه با بلیط‌های سیستمی، خرید بلیط‌ پروازهای چارتری معمولا کم‌هزینه‌تر از بلیط‌های سیستمی است؛ اما دو نکته منفی که این بلیط‌ها نسبت به بلیط‌های سیستمی دارند این است که قیمت بلیط کودک و بزرگسال با هم تفاوتی ندارد و امکان جابه‌جایی تاریخ بلیط نیز وجود ندارد. به این ترتیب در صورتی که قصد تغییر زمان بلیط خود را داشته باشید، باید به طور کلی بلیط خود را لغو و نسبت به خرید بلیط جدید اقدام کنید و در صورت کنسل کردن بلیط چارتری هیچ‌ وجهی به مسافر برگشت داده نمی‌شود. بنابراین دقت در انتخاب بلیط چارتر یا سیستمی و توجه به این موارد در زمان رزرو بسیار ضروری است.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی